Üzemeltető: Blogger.

Két örök kedvenc hajápolási termékem

Sziasztok, ma az egyik kedvenc témámból hoztam egy kis szeletet, ez pedig a hajápolás. Nálam ahhoz, hogy jól érezzem magam a bőrömben aznap és szépnek érezzem magam, az egyik legfontosabb, hogy a hajam milyen állapotban van, hogy áll, „engedelmeskedik”-e. Szóval rengeteg posztot tervezek még ebben a témában. Csak, hogy párat említsek: otthon elkészíthető hajpakolások, hajápolók; hajnövesztés tippek, tapasztalatok; hajformázási tippek; szilikonos vs szilikonmentes termékek… és sok-sok más. Ezek közül több már kész is van, de nem akarok minden nap hajas posztokat kirakni, úgyhogy szépen adagolom őket.  A hajnövesztésről már el is kezdtem a poszt sorozatot.

Imádom tanulmányozni a hajra való termékek összetevőit és megtudni mi mire jó, sok magyar oldalt nem nagyon találtam erről a témáról eddig,ezért, ha valaki jobban bele akar mélyedni azoknak az angol oldalakat ajánlanám. Magyar oldalak közül a Krémmániát azért kiemelném, amit nagyon-nagyon imádok (gyakran mentett már meg csalódásoktól). Így a hajápoló termékeknél majd mindig kiemelek pár főbb összetevőt, illetve olyanokat, amik gyakran előfordulnak a hajra való termékekben és írok róluk 1-2 sort, amit jó tudni.

Most épp a két örökös kedvenc termékem kerül terítékre, amikhez mindig visszanyúlok, bármennyire is imádok kísérletezni.  Előtte azonban pár szót ejtenék a hajamról, csak, hogy lássátok milyen típusú a hajam. Mert természetesen nem mindenkinek működhetnek, hiszen mindenki haja más és más. De azt hiszem, egy próbát minimum megérnek. (Természetesen több lett, mint pár szó, így akiket a sztorizgatás mellé nem nagyon érdekel, azoknak kiemeltem a lényegesebb tulajdonságokat.)

A hajam természetes hullámos illetve göndör, eléggé dús és vastagabb szálú, de a végei elvékonyodnak.. Ha hajszárítóval csak simán megszárítom, akkor az oroszlánsörényhez tudnám hasonlítani, ha természetesen csak simán kiengedve megszárad, akkor általában mindig úgy kunkorodik, göndörödik, hogy nekem sose tetsszen. Nagyon sokáig nem tudtam vele mit kezdeni és lófarokba kötve hordtam, majd jött a hajegyenesítéses korszak, aminek köszönhetően a végei elvékonyodtak és jobban töredeztek –ezt mára sikerült minimalizálni. Mostanra szinte teljesen elfogadtam és szeretem a hajam, igaz apróbb trükköket bevetve - ezekről lesz későbbi poszt (okban) szó.  A haj végeim, mint sok más göndör hajú lánynak gyakran szárazak, sprőd, ha erre nem figyelek éppen eléggé. Azonban a fejbőröm zsírosodásra hajlamos. Régebben maximum három napot bírt ki, volt, hogy már a harmadik napon sem volt teljesen elfogadható kiengedett állapotában. De mostanában már sikerült ezt a problémát nagyjából kiküszöbölni és a 4-5 napot nagyon szépen kibír, van, hogy az ötödik napon is kiengedve hordom minden „rosszérzés” nélkül. Az elején mikor tovább bírta a hajam nagyon furcsa is volt, hogy 4. nap és mégsem kell még hajat mosnom, sőt... Ez nagyrészt köszönhető ezeknek a termékeknek is amellett, hogy a hajápolási rutinom is nagyban megváltozott. Na de akkor jöjjenek is a kedvenc hajra való termékeim a hosszú bevezető után.


Alverde Coffein Sampon
milyen hajra ajánlják: vékony szálú hajra
ár: 790,-
méret: 200 ml


Abszolút kedvenc sampon!  Azért vettem meg, mert hajnövekedés serkentésére és hajhullás ellen ajánlják, és ekkor borzalmasan hullott a hajam, igaz, hogy ősz volt és ilyenkor jobban hullik az ember haja, de szörnyen sok szál kijött, mind hajmosásnál, mind fésülködésnél és úgy napközben is csak úgy magától, pár hét alatt akár egy paróka kijött volna belőle :D, a hajnövesztést pedig ekkor kezdtem újra.  A hajhullásom nagyon szépen lecsökkentette, szerintem optimális szintre, a hajnövekedés gyorsításáról konkrét dolgot nem tudok mondani, mert egyszerre több dolgot is bevetettem, de az biztos, hogy így együtt nagyon hatásosak voltak. Hajmosáskor nehezen habzik, sokakat ez zavar, én pont, hogy örülök neki, mert a habzást általában nem a „legjobb” anyagokkal érik el. Ha ez valakit zavar, akkor annak azt ajánlom, hogy mosson kétszer hajat egymás után, a második mosáskor már sokkal jobb lesz. Hajmosás után olyan tisztának érzem a hajam és a fejbőröm, amit más sampon eddig nem ért el. Az illata nem kifejezetten jó illatú sokak számára. Én kifejezett szeretem, mert olyan "frissítő illata" van és még frissebbnek érzem tőle a hajam, és mert nem nagyon kedvelem a tömény, édes, cukorka illatú dolgokat a hajamon. De nálam az illat amúgy mellékes hajápoló termékek, kozmetikumok vásárlásakor (kivéve, ha tényleg olyan elviselhetetlen lenne számomra az illat és ráadásul egész nap érezném is, de ilyen még nem volt). Egyébként ennek a samponnak, sőt az általam eddig próbált Alverde samponoknak az illata nem sokáig marad a hajban.


Pár összetevő
Caffeine(koffein): Stimulálja a fejbőrt, ezáltal elősegíti a hajnövekedést.
Menthol(mentol):  ugyanazt teszi, mint a koffein, de mellette hűsíti is a fejbőrt.
Arginine: azt hiszem az arginine ismerős lehet sokaknak Jennifer Lopez és a L’oreal  által– Elseve Arginine Resist termékek (én a balzsamját próbáltam, ami egész jó volt). A haj növekedését segíti, segít visszaszerezni a haj természetes sűrűségét, megerősíti a hajat.
Betaine: erősíti a hajat, sprőd, töredezett haj ellen is jó, éppen ezért nagyon sok sampon, balzsam összetevője

Alverde hajápoló vaj avokádó olajjal és shea vajjal
milyen hajra ajánlják: igénybevett és töredezett hajra
ár: 1290,- (már többször leakciózzák 990 forintra)
méret: 200 ml


Elsőként egy kis történetet arról, hogy hogyan is landolt a kosaramban. Az előbb említett koffeines sampon annyira bevált, hogy több natúrkozmetikumot is ki szerettem volna próbálni, ráadásul el is döntöttem, hogy minden hajra való terméket lecserélek szilikonmentesre(és ugye a  natúrkozmetikumok szilikonmentesek, így kettőt egy csapásra), ezért szükségem volt egy hajvégápolóra illetve egy tápláló pakolásra. Nem is gondoltam volna, hogy ezt a kettőt egyben megkapom, de ekkor jött az Alverde új hajápoló vaja, amely pont ezzel a kettő felhasználási móddal rendelkezik:
1.  Hajmosás előtt kell felvinni száraz hajra és a leírás alapján 5-10 percig kell a hajon hagyni, ezután megmosni.
2. Száraz hajba, hajvégekre kell belemasszírozni.

Hogyan szoktam én használni?
Ha az első felhasználási módjaként, azaz pakolásként használom, akkor teljes hajhosszra viszem fel a hajtövektől kezdve, igyekszem minél jobban belemasszírozni a fejbőrömbe. Én eddig még egyszer sem hagytam rajta csak 5-10 percet, min. 1 órát fenn szoktam hagyni, úgy gondolom, minél tovább fent van annál jobban hat, ez rám ragadt akkor, amikor ricinusolajjal is kentem a hajam. Ezután megmosom a hajam úgy, ahogy máskor szoktam, bár általában ilyenkor nem használok balzsamot, csak sampont. Ettől a hajam nagyon puhává, selymessé, élettelibbé, fényesebbé válik, jól kifésülhetővé, ezért is nem nagyon szoktam értelmét látni balzsamnak. Sőt ha ezt használom nem is zsírosodik a hajam hamarabb, míg a balzsamok, amiket eddig használtam mindig kisebb-nagyobb mértékben.
A második felhasználási módszert talán kevesebbszer használom, általában akkor, ha már hajmosás után 2-3 nappal érzem a hajvégeimen, hogy szárazak és igényelnek egy kis táplálást. Általában az állam vonaláig teszem fel, de max. a fülemig, fejtetőre nem ajánlom, mert ott nem szívná be annyira a haj, és úgy nézne ki, mintha már egy hete nem lett  volna mosva.  A hajvégeknél is ügyelni kell, hogy ne essünk túlzásba, inkább apránként keveset vigyetek fel és látni fogjátok, mennyire szívja be a hajatok. Extra: a hullámokat szebbé teszi, szerintem kissé tartósabbá is és egy kis definíciót ad nekik.
Állagát tekintve nagyon krémes, barátom viccelődik is vele mindig, hogy krémezem a hajam.Nagyon hasonlít a testvajak állagára. Az illata kellemes, bár nem nagyon tudnám mihez hasonlítani. Ha hajvégápolóként használjuk, akkor egy jó ideig élvezhetjük az illatát a hajunkon.


Pár összetevő
Glycine Soja oil (szójabab olaj): gyakori összetevő a hajápolókban, kondíciónáló hatású
Ricinus Communis Seed oil(Ricinus olaj): ez egy csodálatos szer, szerintem, majd egy egész posztot írok róla, de most röviden: hajnövekedést serkenti, táplálja,ápolja, fényesebbé varázsolja a hajat
Butyrospermum Parkii Butter (Shea vaj): gazdag  A- és E- vitaminban, ezért táplálja a száraz, igénybevett, töredezett, sprőd  hajat a tövektől a végekig, bizonyos mértékig védi a hajat az időjárás okozta károktól, mint például napsugárzás, páratartalom és szél okozta károktól
Persea Gratissima oil (avokádó olaj): A-,B-,D-,E- vitanban gazdag,behatol a haj mélyebb rétegeibe és onnan táplálja a hajat
Simmondsia chinensis seed oil(jojoba olaj): dúsabbá teszi a hajat, kondícionál, természetes tisztítószer, így tisztítja mind a hajat, mind a fejbőrt, egy védőréteget képez a hajon így védi a hajat például a hajkefe okozta sérülésektől, gazdag E vitaminban

Nektek vannak ilyen "mindig visszatérő" hajápoló termékeitek?
Puszi,
Nóra




2 megjegyzés