Üzemeltető: Blogger.

3+1 Hajápolási kedvenc 2017-ből


Szerintem tudjátok már rólam, hogy a hajápolás mennyire fontos volt nekem mindig is. A hajam gubancolódásra hajlamos, alapból hullámos, itt-ott göndörödő, így oda kell rá figyelnem, ráadásul minden hajmosás után hőt használok a hajam formázására. Ebben a bejegyzésben 3+1 hajápolási terméket hoztam el, amik 2017-ben váltak nagy kedvencemmé, és mindről elmondható, hogy már a minimum harmadik tubust használom el. Mielőtt ezekre rátérnénk csak megemlíteném a Tangle Teezer fésűt, ami óriási változást hozott anno a hajam életébe, hiszen ez szinte egyáltalán nem húzza a hajat fésülködéskor, illetve tavaly kipróbáltam ezeket a gumi "telefonzsinór" hajgumikat, amelyek azért jók, mert nem nyomják el és nem törik meg a hajat.

Nem a sampon az, amely csodákat tehet a hajunkkal a hajápolásban, mégis mivel heti szinten akár többször is használjuk, és ez adja hajunk tisztításakor az alapot, fontos, hogy megtaláljuk a megfelelőt. Egy olcsóbb, de mégis jó sampont kerestem nyár vége felé, és mivel korábban már bevált az Alverde márka, így ott néztem körül. Az avokádós hajvajat már rengetegszer megvásároltam, nemrég fogyott el egy tégely, így most nincs itthon, de korábban már amúgy is írtam róla, azt még most is tartom, amit abban a bejegyzésben leírtam. Emiatt a termék miatt esett a választásom a jelenlegi kedvencemre az Alverde Repair samponra bio avokádó és shea vajjal. Ár-érték (kb. 990 Ft) aránya miatt már szerintem egy huzamban harmadszor veszem újra, és még mindig ugyanúgy szeretem. Igénybevett, töredezett hajra ajánlják, mert az összetevőinek köszönhetően táplálja, könnyebben kifésülhetővé és puhábbá teszi  a hajat. Ezeket én is megerősíthetem, ráadásul nem zsírosítja a fejbőrt sem. Főként növényi összetevőkből áll, nem tartalmaz szilikont sem, illetve habzáskönnyítő összetevőt, ami miatt ugyan kissé nehezebb lehet azok számára hajat mosni, akik a nagyon habzó samponokhoz vannak szokva, de egész hamar megszokható, ha bevetitek azt az apró trükköt, hogy két körben mostok hajat. Elsőként egy kisebb mennyiséggel átmossátok a hajatok, majd a következő körben már könnyebb lesz eloszlatni és teljesen megmosni a hajat. Nagy kedvenceim voltak még az Yves Rocher regeneráló sampon és a The Body Shop Rainforrest Shine sampon, előbbi 1290, utóbbi 1990 Ft körüli áron kapható, ezekről már írtam korábban, a nevükre kattintva elolvashatjátok a véleményem róluk.


Ha hajbalzsam, akkor egy utazó termékminta használgatása után óriási kedvencem lett a Dove hair therapy intenzív ápoló balzsama. A sampon után, ahogyan a tubusán is írja akár egy perces használat után nagyon puhává, könnyen kifésülhetővé és ragyogóvá teszi a hajam. Nagyon nagy a különbség a hajam állapotában amikor használom, és amikor nem. Szilikont tartalmaz, aminek régen nem örültem volna, sőt valószínűleg, ha növeszteném a hajam, akkor most se használnék szilikonos terméket, viszont így, hogy a jelenlegi hosszt szeretném megtartani, sőt inkább rövidült a hajam az utóbbi időben, tökéletesen karbantartja a hajam, és megkönnyíti a hajammal való bánást.

Említettem már ebben a bejegyzésben az Yves Rocher márkát, nekem nem a csodás illatú fürdőtermékeik, hanem a hajápolási termékeik miatt lett kedvencem a márka. A legnagyobb kedvencem a Regeneráló vonalból származó hajregeneráló olaj. Néhány hajmosásonként szoktam használni, hajmosások előtt 1-2 órára szoktam felvinni a teljes hajhosszamra, bár a csomagoláson azt írja, hogy 10 perc is elegendő. A növényi olajokkal ellentétben ezt sokkal könnyebb kimosni, már elsőre teljesen kijön a hajból. Hasonlóan az Alverde samponhoz, igénybevett, töredezett hajra ajánlják, mellette pedig száraz és göndör/dauerolt hajra (daueroltatja még bárki a haját manapság?). Fényessé, lágyabbá varázsolja a hajat, érezhetően táplálja a jojoba-, babassu- és makadámdió-olajnak köszönhetően, és ami még egy pluszpont neki, hogy nem zsírosítja hamarabb a hajat. Szilikont, parabént és mesterséges színezékeket sem tartalmaz.


Mindenki a Batiste szárazsampont isteníti, és én is imádom, sőt majd valószínűleg írok is az általam kipróbált néhány fajtáról, de egyszer amikor nem volt a közelemben csak DM, ahol ugyebár nem kapható, muszáj volt egy másik márkától vennem szárazsampont. Akkor jöttek ki a Schwarzkopf Got2B Fresh it up szárazsamponok, és csak úgy random erre a Tropicalra esett a választásom. A csattanót már előre lelőttem, hiszem ebben a bejegyzésben ez a termék szerepel, és nem a Batiste egyike, mert nekem ez valahogy még jobban bevált! Krémmánián borzalmas 2,6-ra pontozták, és nem tudom, hogy nekem mégis hogyan válhatott be ennyire, de már jó ideje csak ezt veszem, és nem merek kísérletezni, mert előtte bizony sikerül belefutnom egy Balea borzalomba, de erről majd máskor. Kevés is elég belőle, hogy felfrissítse a hajat, így sokáig elég, nagyon visszafogott, de kellemes illata van, sokkal visszafogottabb, mint a Batiste-ok, amelyek nekem néha soknak bizonyultak a használat után. A titok lehet tényleg az, hogy ne sokat használjunk, így könnyű eloszlatni, próbáljuk meg inkább többszörire felvinni a kellő mennyiséget, így nem túlozhatjuk el. A kezemmel és fésű segítségével szoktam eloszlatni, így nem igazán szokott fehér poros maradni a hajam sehol sem. Általában egy nappal szoktam vele kitolni a hajmosást, de előfordult már, hogy két nap is használtam. A hajtöveket is megemeli, és dúsabbnak hat a haj miután már a zsír és a több napi kosz elnehezítette.

Nektek melyek a kedvenc hajápolási márkáitok és termékeitek? Próbáltátok már ezek közül valamelyiket?

2 megjegyzés

  1. A Tangle Teezer és a telefonzsinór hajgumi nálam is megváltás. A többi terméket még nem próbáltam, most samponból többféle is van otthon (a L'Oréal Low Shampoo-jának nem tudtam ellenállni, de van OGX is és egy fodrászkellékes is, ami egy liter... sose lesz vége), és a balzsamokat, pakolásokat is mindig váltogatom. Se a Dove-tól, se az Alverdétől nem próbáltam még semmit hajra, de most elgondolkodtattál, hogy kellene :)

    VálaszTörlés
  2. Rég próbáltam már L'Oreal sampont, pedig sorra jönnek ki újabb samponokkal, és hajápolási termékekkel, OGX-et azonban még sosem próbáltam. A Dove-tól régebben volt samponom is, szerettem, de kissé zsírosította a hajam, persze már nem emlékszem melyik. Az Alverdénél szerintem még nem volt mellényúlásom, nagy fájdalmamra a koffeines samponuk viszont már nem kapható.

    VálaszTörlés