Üzemeltető: Blogger.

31 nap jóga


Januárban éreztem magamban, hogy szeretnék mozogni, de kinti mozgásról egyelőre a mínuszok miatt szó sem lehetett. Itthonra kerestem ezért valamit, és bár már van pár kedvenc Youtube csatornám szuper 20-30 perces videókkal, most valami újra vágytam, és arra, hogy ne egyből az izzadós és elsőre szörnyen nehéz gyakorlatokat kelljen csinálnom. Így jutottam arra, hogy kipróbálom a jógát, és a legelső Youtube keresésem alkalmával rá is akadtam Adriene csatornájára, aki az új év kezdetével 31 napon keresztül 20-30 perces videókat posztol jógagyakorlatokkal. Ebbe kezdtem én bele január 25-én, és arra gondoltam ledokumentálom, hogy tetszett. Igyekszem a videók után frissen leírni az élményt.

1. nap: Az első videó, azaz első nap nagyon egyszerű és könnyű volt, de szerintem fog ez keményedni. Egyelőre nagyon fura a keményebb edzések és az ehhez társuló sok bátorító szó után, ezt a megnyugtató hangot, illetve szöveget hallgatni, és mint említettem még a gyakorlatok sem voltak nehezek, vagy különösebben megterhelőek. Egyelőre már nagyon várom a holnapi gyakorlatot!

2. nap: Ahogyan sejthető volt, már lesznek megerőltetőbb pózok is, és akkor bele sem merek gondolni a 31. napra mi lesz. Egy-kettőnél éreztem, ahogyan az izmaim "beleremegnek". Még mindig megvan a lelkesedés, sőt gondolkozom, hogy néhány napon reggelre iktatom be ezt a fél órát, és nem estére. hétvégén legalábbis biztos.

3. nap: Nem volt olyan jó napom, úgyhogy nem voltam benne biztos, hogy a mai jóga is meglesz, de végül pont a rossz kedvem miatt esett jól. Persze az nem jó, hogy ilyenkor cikáznak a gondolataim, de lehet jobb ez így, mint este lefekvés előtt.

4. nap: Szombat van, így nem munka után este álltam neki a gyakorlatoknak, viszont a reggel bevásárlással és főzéssel el is ment, úgyhogy csak. kora délután lett belőle. Ezen napi gyakorlatsorban több hasi gyakorlat volt, aminek én csak örülök. A 30 perc mellé pluszban egy 9 perces súlyzós karedzést is tartottam az XHit-től.

5. nap: Unokaöcsikre vigyáztunk, akik reggel jöttek, ezért ismét délutánra tolódott a jóga. A lelkesedésem felfelé szárnyal, úgyhogy 20 perc karedzés (ez és ez) és 8 perc has előzte meg a napi jógagyakorlatokat, ismét XHit. Szeretném tartani azt, hogy heti 2-3x a jóga mellé mást is beiktassak, illetve ahogyan haladok emelem majd ezen plusz edzések nehézségét/idejét. A jógára visszatérve az egyik gyakorlat, te jó ég, annyira nyújtotta a combom, hogy nem bírtam megtartani, de amire büszke vagyok, hogy egész jól megtartottam az egyensúlyom és másik, bonyolultabb pózban.

6. nap: Egy nap kihagyással folytattam a 31 napos jógasorozatot. Egyszerűen túl sok minden összejött hétfőre, és már csak nagyon későn tudtam volna hozzálátni semmi kedvvel. Igazából talán jó is, hogy pihentettem az izmaim a hétvégi pluszedzések után. Kedden aztán már ismét nagy lelkesedéssel vágtam bele. Több gyakorlat is a hasizomra összpontosult, aminek én mindig kifejezetten örülök, és bár nem volt annyira megterhelő, másnap azért egy picit megéreztem a hatását.

7. nap: Az egyensúlyomnak és nyúlánkságomnak is van még hova fejlődni, ez a mai gyakorlat után egyértelmű. A jóga előtt karra edzettem picit, mert épp ehhez volt kedvem, de legközelebb ideje lenne már combra és fenékre.

Hét nap után a dokumentálással leálltam, és a jóga gyakorlatos edzéseim is megritkultak, mostanra sem értem még a 31 nap végére, tulajdonképpen azért, mert keményebb alakformálás a célom, mint amit a jógavideókkal el tudnék érni. A célom viszont elértem vele, visszarázott a mozgásba, mostanában heti minimum 3-4-szer, de inkább többször 30-40 percet szoktam itthon edzeni, nagyon rákaptam, és már benne van a napi rutinomban. Főként súlyzós és saját testsúlyos edzéseket szoktam végezni, amiről külön még szerintem írok majd, néha ezek mellé vagy helyett jön egy-egy 20-30 perces jóga, ha éppen ehhez van kedvem. Adriene videóit így tehát ajánlom, szerintem munka, suli után kellemesen kikapcsolnak, ráadásul közben mozgunk is. Hát nem szuper?!

Két forrása: Pinterest

Ti próbáltátok már a jógát? 

2 megjegyzés

  1. Wow de jó poszt! Nagyon tetszik :) Lehet kipróbálom én is, most a párommal a futást favorizáljuk, mert mindkettőn állóképességén kellene javítani valamelyest, és motiváljuk egymást azzal, hogy ketten megyünk futni. Ez a jóga dolog meghozta a kedvemet, hogy kipróbáljam ezt is. Régen próbáltam de nem igazán tudtam kikapcsolni közben, most, hogy eltelt azóta pár év és felnőttebb vagyok, adnék egy esélyt a dolognak. Köszi a beszámolót, meghoztad a kedvem hozzá. :)

    VálaszTörlés
  2. Thanks admin to sharing this useful informative article. Anybody want to know more information of Ancient Beauty Secrets you can visit my blog.

    VálaszTörlés