Üzemeltető: Blogger.

Utazás | Három kedvenc helyem Rómában, ahol igazán átjár a város hangulata


Majdnem két hónapja voltunk Rómában, és már rengetegszer nekiálltam a képek válogatásának, de sosem jutottam a végére, ezért bejegyzés sem született még. A Black Friday-es fotórendelés miatt azonban nem halogathattam tovább a kedvenceim kiválogatását. Arra jutottam, hogy egy nagyon hosszú bejegyzés helyett 2-3 részre bontom a római beszámolót. Elsőként három olyan kedvenc helyem gyűjtöttem össze, melyek nem a legfőbb látnivalók, ezek nagyobb terek vagy  a város egy bizonyos részerei, ezért itt nem jut egy négyzetméterre 10 turista, és  így nyugodtan lehet  andalogva sétálgatni, nézelődni és élvezni Róma hangulatát.

Tevere folyó partja: A Tevere a város közepén szerintem nagyon jó tájékozódási pont. Mi nagyjából 8-10 percre laktunk a folyóparttól, és minden alkalommal mikor elindultunk várost nézni, elsőként a partra mentünk, majd onnan tovább. A nagy városnézős napunkon azt a taktikát választottuk, hogy a folyóparti sétányon sétálunk el a legmesszebbi látnivalóig, amely a Colosseum volt, majd visszafelé fedezzük fel a város szűk utcái közötti megannyi látnivalót. A praktikusság - viszonylag gyorsan lehet haladni, mert nem kell kerülgetni a turistákat - mellett szerintem gyönyörű a fákkal övezett folyópart, illetve bőven van a folyó mentén is látnivaló, a hidak, a házak, templomok és a Tiberis-sziget. Mi főként a folyó bal partján sétáltunk, de érdemes mindkét oldalt felfedezni, szerencsére a sok hídnak köszönhetően össze-vissza is cikázhatunk a folyó két partján. Érdemes több napszakban is ellátogatni ide, mert reggel, napközben, napnyugtakor és éjszaka is gyönyörű.

Piazza Navona: Ki merem jelenteni, hogy a Piazza Navona a kedvenc terem Rómában! Szűk utcák vezetnek a ki a házakkal, templomokkal, tavernás éttermekkel és kávézókkal körbevett hatalmas térre,  ahol fakó narancssárgás, barnás házak a spalettás ablakaikkal igazi mediterrán hangulatot árasztanak. Elég nagy, így a turisták is egész jól eloszlanak rajta. Két templom található a téren a Sant'Agnese in Agone, amelyet érdemes belülről is megcsodálni, mert nem csak kívülről, de belülről is nagyon szép, illetve a rejtőzködőbb Nostra Signora del Sacro Cuore templom.

Rómában szerintem megszámolhatatlan mennyiségű nem csak a templom, de a szökőkút is, a Piazza Navonán egyből három is van. A középső a Fontana dei Quattro Fiumi, azaz a Négy folyó kútja, melynek közepén egy obeliszk áll. A Bernini által épített szökőkút négy kontinens egy-egy folyóját, a Dunát, Nílust, Gangeszt és a Rio de la Platát jelképezi. Dan Brown Angyalok és Démonok című könyvében és a belőle készült filmben találkozhatunk ezzel a helyszínnel, ahogy sok más római és vatikáni helyszínnel is, már csak ezért is érdemes az utazás előtt vagy után megnézni a filmet és elolvasni a könyvet. A tér déli részén a Fontana del Moro (Mór-kút), az északi felén a Fontana di Nettuno (Neptun-kút) helyezkedik el. Mi többször is meglátogattuk ezt a teret a Rómában tartózkodásunk ideje alatt, és minden egyes alkalommal leültünk a Neptun-kúthoz egy kicsit megpihenni, élvezni a napsütést és persze csodálni a teret.


Trastevere városrész: Az igazi mediterrán utcák szerelmeseinek, mint amilyen én is vagyok, kötelező ez a városrész. Szűk utcák, spalettás ablakok, házakra felfutó növények. Elég nagy területen helyezkedik el, így szerintem csúcsidőben sem lehet igazán zsúfolt. Mi reggel sétáltunk el a hegyi utakon keresztül ide a Vatikáni túránk előtt, ahová 11-től mehettünk be. Kicsit sajnálom, hogy emiatt nem jutott annyi idő a városrészre, mert el tudtam volna még órák hosszat sétálgatni, de nagyon élveztem a reggeli plusz hangulatot, ahogy ébredeznek az olaszok, kis kocsival szállítják a gyümölcsöt, zöldséget az éttermekbe, pakolásszák a pékárukat.

Jártatok már Rómában,  ha igen, melyek a kedvenc helyeitek, ha nem, melyeket látogatnátok meg szívesen? Milyen Rómás bejegyzést látnátok még? Hogy tetszenek a képek?

Nincsenek megjegyzések