Üzemeltető: Blogger.

Parfüm Péntek III.: Shakira Rock & Elixir



Shakira a kedvenc énekesnőm volt általános felsőben, minden dalát kívülről fújtam, és mindent tudtam róla, még egy rajongói oldalam is volt, amit aztán a gimi kezdetével már idő hiányában abbahagytam. Mára már nem mondanám magam nagy rajongónak, de még mindig szívesen hallgatom a dalait és rázom a csípőm rájuk gondolatban és talán ha nem lát senki sem, nem csak gondolatban. Azonban nem ez az oka, hogy az összes általa reklámozott parfümöt meg szeretném kaparintani,valahogy mindegyik illat annyira jól eltalált az ízlésemhez, hogy legszívesebben mindet megvenném (az Aquamarine-ről és Aphrodisiac Elixir-ről még nem tudom tetszene-e, mert ez a két illat nálunk sajnos nem kapható). Egyelőre két illatot tudhatok magaménak, az Elixir-t és a legújabb illatot, a Rock-ot, ma róluk lesz szó.


Kezdjük az Elixir-rel, ami egy orientális virágos illat és mellesleg a kedvencem mind közül. Az ilyen illatok állnak hozzám legközelebb, meleg, fűszeres és édeskés, de nem émelyítően. Szerintem egy nagyon érzéki és nőies illat. Leginkább az őszhöz - az előbb felsoroltak miatt - és a tavaszhoz - a virág jegyek miatt - illik, bár nálam nem annyira évszakfüggőek a parfümök, többségük legalábbis. A virág illat elsőre nem annyira kivehető, az idő múlásával egyre érezhetőbb lesz, de ekkor sem a virágos jegyek dominálnál. EDT-hez képest elég jó a tartóssága, olyan 5-6 óra. Jó lenne, ha egy kicsit még tovább tartana, mert nap végére már nagyon eltűnik az illat, de nem ismétlem EDT-hez képest ez szerintem nem rossz.

Fejjegyek: narancsvirág, fekete bors
Szívjegyek: bazsarózsa, sárgabarack, frézia
Alapjegyek: pézsma, barna cukor, fehér cédrus, storax, ámbra


A Rock egy sokkal érezhetőbben virágos egyben gyümölcsös friss illat. Neve ellenére számomra egyáltalán nem rock-os a frissessége és tisztasága miatt, sokkal dögösebbnek, ütősebbnek képzelnék el egy ilyen névvel ellátott illatot. Az üveg ezzel szemben remekül illik a névhez, ugyanis egy elektromos gitárt formál. Általában a friss illatok nagyon messze állnak az ízlésemtől, mert az ilyen illatok 90%-át egy idő után légfrissítő vagy tisztítószerszerűnek érzem, ez azonban szerencsére nem bomlik ki az előbb körbeírt illattá. Rögtön fújás után a fejjegyeknek köszönhetően fűszeresnek és igazán gyümölcsösnek érződik. Az idő elteltével tompulnak a gyümölcsök, főként a citrusok maradnak, és előjönnek a virág illatok. Leginkább szerintem a nyári időszakhoz illik, utána pedig a tavaszhoz, ősszel és télen nekem kellenek a melegebb, fűszeresebb, karakteresebb illatok. A tartósságát tekintve sajnos rossz híreim vannak. Ha szeretnénk, hogy egész nap érződjön, akkor bizony magunkkal kell vinni és felfrissíteni nap közben az illatot.

Fejjegyek: bergamot, citrom, zöld mandarin, passiógyümölcs
Szívjegyek: jázmin, narancsvirág, tiarévirág
Alapjegyek: pacsuli, cédrus, ámbra, pézsma



Hozzátok milyen illatok állnak közelebb a friss citrusos vagy a meleg fűszeres?
Ismeritek Shakira illatait?


3 megjegyzés

  1. Shakira illatot még nem nagyon szagoltam, de ha drogéria közelébe jutok mindenképp megszaglászom. Friss illatokat inkább nyáron szeretek viselni vagy egy végig edzett délután után...amúgy meg inkább a melegebb füszeres nőies illatok kedvelője vagyok
    puszi Réka

    VálaszTörlés
  2. Shakira illatai számomra ismeretlenek, hozzám Christina Aguilera illata állnak közel, kedvenc közülük a legelső illata. Karácsonyra három parfümöt is kaptam, mindhárom nagyon különböző: van közte (számomra) már-már émelyítően édeskés fűszeres-csokis a Oriflame Love Potion parfüm és egy tőlem eddig távol álló karakteres illat szintén Oriflame Possess illata.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Óh igen, nekem is tetszenek Christina illatai, pontosabban kettő biztos, a legelső és a legújabb, Woman, utóbbit ajándékba meg is kaptam. Oriflame illatokhoz még nem volt szerencsém.

      Törlés