Üzemeltető: Blogger.

Top 3 kedvenc filmem

Mikor elkészítettem a sorozatok bejegyzéseket, akkor tudtam, hogy majd csinálok egy kedvenc filmes bejegyzést is. Régen sokkal inkább filmes voltam, mint most, most a sorozatok dominálnak, eléggé megválogatom melyik filmeket nézem meg. Szerintem a 2000 utáni romantikus vígjátékok minimum.80%-át láttam, ez az egyik kedvenc filmstílusom.  A top 3 kedvencem filmem mégsem ebből a kategóriából származik.





1. Tökéletes Trükk - The Prestige

Drama | Mystery | Thriller

Rendező:
Christopher Nolan

Főszereplők:
Hugh Jackman - Robert Angier
Christian Bale - Alfred Borden
Michael Caine - Cutter
Piper Perabo - Julia McCullough
Scarlet Johansson -Olivia Wenscombe



"Rupert és Alfred rivális bűvészek. Amikor Alfred egy nap egy lenyűgöző mágikus mutatvánnyal áll a közönség elé, Rupert kétségbeesetten próbálja kitalálni, hogy mi lehet a titka. Bármennyire is próbálkozik azt megfejteni, nem sikerül, így már ő maga is kezdi azt hinni, hogy a trükk nem is szemfényvesztés."



Teljesen véletlen botlottam bele ebbe a filmbe évekkel ezelőtt, amikor még néztem tv-t és már nem is emlékszem nagyon, de az első képkockákkor kapcsolhattam rá. Teljesen magával ragadott pedig nem szerettem kifejezetten a bűvészes filmeket, hamar kiderült azonban, hogy ez nem egy szokványos bűvészes film. Nem nagyon írok róla sokat, mert nem akarok spoilerezni. 
Nolan filmjeit nagyon szeretem ( ezt bizonyítja, hogy a Top3-as listán lesz még egy Nolan által rendezett film - van valami tipp? :D). A színészek remekek! - Talán észrevehető, hogy a színészek nekem mennyire fontosak. Michael Caine-t imádom minden filmben!! Ha jól emlékszem Christian Bale-t ebben a filmben láttam először és annyira jó, itt ő a "kedvenc", mármint a szerepe.
Miután láttam az elkövetkező 1-2 hétben még vagy 2-szer megismételték és én mindig megnéztem. Pár év alatt még jó párszor és sosem unom meg. Tényleg érdemes többször megnézni, mert mindig több és több apróságot veszel észre. Sok dolog van, ami úgy tűnik elsőre, hogy nincs semmi jelentősége. Tényleg MINDENKINEK KÖTELEZŐ!! Eddig akivel megnézettem imádta és az egyik kedvencévé vált. 

2. Tégla - The Departed

Crime | Drama| Thriller

Rendező:
Martin Scorsese

Főszereplők:
Leonardo DiCaprio - Billy
Matt Damon - Colin Sullivan
Jack Nicholson - Frank Costello
Mark Wahlberg - Dignam
Martin Sheen - Queenan


" Az ír maffia legtehetségesebb fiatal tagja felvételizik a Massachusettsi Rendőrakadémiára. De nem azért, mert jó útra akar térni: azt a feladatot kapta, hogy legyen tökéletes rendőr, szerezzen magának egyre magasabb rangot a testületben, és jelentsen mindent igazi megbízóinak. Ám egy másik fiatal rendőrtiszt hasonló feladatot kap: neki Boston nagyhatalmú bűnszövetkezetébe kell jelentkeznie, hogy ott lehetőleg a keresztapa közelébe kerüljön. A két beépített ember jól végzi a munkáját. Túl jól. Mindketten új társakra, új szövetségesekre találnak munkájuk közben, de nem felejtik, ki adta ki az eredeti parancsot. És mindketten sejteni kezdik, hogy az ellenfélnek is van egy kéme a közelükben: amelyikük hamarabb leleplezi a másik kémet, az talán életben maradhat végül."


Szerintem nagyon meglepő lehet, hogy én ezt a filmet imádom, annak aki tudja miről szól vagy már látta. Nagyon nem lányos film. Nem sokkal a Tökéletes trükk után láttam, ugyanaz a helyzet vele is, több este is ismételték és mindannyiszor én megnéztem és élveztem. Ugyanúgy többet értesz meg belőle második, harmadik nézéskor. Vannak benne durva részek, én 15 lehettem, amikor láttam, azalatt semmiképp nem ajánlanám, hogy nézzétek meg, de felette igen. 
Mindhárom filmnél azt írom, hogy nagyon nagyon jól vannak összeválogatva a színészek és imádom őket, bocsi ezért, de ez az igazság. :D DiCapriot itt kedveltem meg igazán. Bevallom a Titanicot egyszer sem tudtam végignézni. A Kapj el ha tudsz-ban jó, de itt lett igazán felnőttes a szerepe vagy nem is tudom. Ezután csinált több számomra top listás filmet (Viharsziget, Eredet, Véres Gyémánt). (Utóbbi három filmjét még nem néztem meg, de mindről jókat hallottam). Akit még kiemelnék az Jack Nicholson, nagyon illik hozzá a szerepe. 

3. A sötét lovag - The Dark Knight

Action| Crime | Drama

Rendező:
Christopher Nolan

Főszereplők:
Christian Bale - Bruce Wayne / Batman
Heath Ledger - Joker
Michael Caine - Alfred
Aaron Eckhart - Harvey Dent
Gary Oldman - Gordon
Maggie Gyllenhaal - Rachel Dawes


Batman ismét a bűn nyomába ered: nekilát, hogy szétverje azokat a bűnszerveteket, melyek rettegésben tartják a város utcáit. Ezúttal is számos segítőre akad, elsősorban Jim Gordon rendőrfelügyelő és Harvey Dent államügyész személyében. A hármas fogat hatásosnak bizonyul, de hamarosan nagyobb káosz üti fel fejét Gotham City-ben, egy felettébb intelligens elme, mely Jokernek hívja magát.


Talán a sorozatos posztban említettem, hogy szeretem a képregényes szuperhősöket és inkább DC párti vagyok, mint Marvel (nem tudom nektek lányok ez jelent-e valamit :D barátnőim mindig értetlen szemekkel néznek rám.) Talán pont ezek miatt a filmek miatt Batman az egyik kedvenc szuperhősöm. Mindhárom filmet nagyon szeretem, az első gyengécskébb még ugyan, viszont a másik kettő fenomenális. Azt szeretem, ha az ilyen témájú filmekben el tudják hitetni velem, hogy van egy város, ahol tényleg létezik egy hős, aki segít elfogni a rossz fiúkat, szeretem, ha realisztikusan adják el dolgot. Pont ezért kedvelem Nolan Batmanjeit és pl. a Zöld íjász sorozatot, a Pókembereket pedig egyáltalán nem (az újat még nem láttam, mert sosem tudtam rávenni magam).
A színészek itt is remekek. Én Christian Bale-t évtizedekig nézegetném Batman filmekben, tökéletesen illik hozzá. (Kis kérdés: Ti mit szóltok Ben Affleckhez, mint Batman? Oké, ha már Bale nem vállalja el kell más, de szerintem lett volna jobb is, nekem nagyon nem szimpi, nem Affleck, hanem már a gondolat, hogy Affleck Batman). Michael Cain szintén tiszta Alfred, nem akarok mást Alfredként látni! Gary Oldman és Morgan Freeman is tökéletesen illenek a szerepükbe. És hát utoljára hagytam Heath Ledger-t, aki minden filmjében remekelt (elsőként a 10 dolog, amit utálok benned-ben láttam, ami szintén nagy kedvenc nálam), tökéletes ellensége Batmannek. 
A három film közül ez a legismertebb, de ha valaki nem látta volna még nézze meg a másik két résszel együtt. :))

Nektek mik a kedvenc filmjeitek? Tudtok Top3-as listát készíteni? Ezek közül a filmek közül láttátok már valamelyiket és, hogy tetszett?
Puszi, 
Nóra

6 megjegyzés

  1. hm, nem láttam még ezeket a filmeket, annyira nem vagyok akció filmes, de az első film felkeltette a kiváncsiságom! :)
    Régebben nagyon sok filmet néztem, képben voltam szinte az összessel, ha kijött egy új film, én 1 héten belül tuti megnéztem! Azóta sajnos időhiány miatt ez elmaradt, illetve nincs is kivel, de ami nálam azóta letarolhatatlan, mióta megjelent, az az Életrevalók..én nagyon szeretem az ilyen drámai mégis vicces, elgondolkodtató filmeket, ezt pedig egyszerűen imádom, bármennyiszer megtudnám nézni! :) Te láttad már? Olyan hatásokat vált ki az emberből, hogy húú..na és a filmzenéje..szerelmes vagyok a zongorabetétes filmzenékbe, sokszor van, hogy nem tetszik egy film, de a soundtrackjét rongyosra hallgatom!
    Nagyon jó ooszt volt, az első filmre pedig sort fogok keríteni valahogy! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még nem láttam az Életrevalókat, de most utánaolvastam és majd valamikor biztos sort kerítek rá :) nekem is sokszor van, hogy miután megnézek egy filmet a soundtrackjét hallgatom még jó sokáig. Most pont eszembe is jutott egy film, Az Utazó, aminek nagyon szeretem a soundtrackjét és egyébként éppen hogy lecsúszott a dobogóról :)

      Törlés
  2. Csak a Tökéletes trükköt láttam a háromból, de az nagyon nagyon jó film. Már egy ideje tervezem újra megnézni. Lehet a másik kettőt is letöltöm :) lehetne még ilyen kedvences bejegyzés, vagy filmajánló. :)
    Nekem nagyon sok kedvencem van :D nem tudnék hármat kiemelni. A Holidayt a Kegyetlen játékokat (1.rész) nagyon szeretem, de ezek most csak így hirtelen ugrottak be, pedig több is van. Szoktam filmajánlós bejegyzést írni, ha gondolod nézd meg, kíváncsi vagyok azokat láttad e és szereted e őket :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Miközben írtam és mikor láttam, hogy írtad, hogy lehetne még ilyen kedvences bejegyzés vagy filmajánló, eszembe jutott pár kategória, témakör, amiben szívesen összegyűjtenék filmeket :) A Holidayt én is nagyon szeretem, meg a Kegyetlen játékokat is, de csak az első részét. Majd megnézem a filmajánlós bejegyzéseid, aztán írok, h mit szeretek :))

      Törlés
  3. Én nagyon szeretem ezeket a filmeket:) De amit nem lehet kihagyni az a Törvénytisztelő polgár:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, az is nagyon jó film. Nagyon szeretem Gerard Butlert (is) :D pl. a Gamerben is, ami akció és a romantikus vígjátékokban is pl. A csúf igazság

      Törlés